Wednesday, January 9, 2008

Maal Hijrah 1429H

Kepada seluruh Umat Islam dan kawan2 semua aku ingin mengucapkan "Selamat Menyambut Maal Hijrah 1429H". Jika nak dicomparekan dgn sambutan New Year every 1st Jan, sambutan nya jauh berbeza bagai langit dan bumi. Jika New Year, tet tet tet tet SMS masuk wishing Happy New Year. Untuk Maal Hijrah aku terima satu je SMS tu pun aku tak balas rasanya. Tima kasih lah pada penghantar. Semoga Sejahtera hidup anda dibuatnya.

Disebabkan kawan2 dah mula menjauhkan diri, semalam takde lah lagi aku terima panggilan ajak keluar makan walaupun hari ni cuti. Jadinyer aku ajak lah adik Zue keluar makan sambil main2 ngan anak dia yang berumur setahun. Kami pegi makan di SOLO Seafood, Bandar Baru Bangi, dlm 500m je dari exit Kajang. Kami order Set A yg mengandungi ikan, sayur +, Thai Sizzling, Ayam gajus dan tomyam +. Yang lain semua OK except Tomyam. Dlm tomyam aku tak jumpa Cilipadi dan daun limau purut. Harganya RM60 including Nasi. Kira OK gak la.



Sebenarnya dalam berkawan kita sentiasa salah anggap, bila kawan tak call, tak ajak keluar kita anggap kawan menjauhkan diri, tapi bila kawan senyap pernah tak kita susah hati, what happen to kawan kita, OK ke tak OK, ada family problem ke, gaduh ke? Walaupun kita dah tahu masalah dia sekalipun, jgn lah kita buat assumption sendiri, dia tak nak diganggu padahal dia memang memerlukan seseorang untuk berbicara. Call lah dan tanya khabar. Kalau dia taknak diganggu, mesti dia beritahu.

Saat ini, aku terkenangkan persahabatan yang pernah hadir, byk peristiwa2 happy, tiba2 berlaku perkara tidak diingini, adakah kita merasa kesal? Gembirakah bila berkata, byk lagi kawan2 lain aku ada. Hilang sorang, tak heran.

Aku harap apa yang berlaku bersifat sementara, anggap lah ianya sebagai ujian dan dugaan, sekali sekala tuding lah jari ke diri sendiri.

Wassalam.

3 comments:

tobymiaw said...

nak lepak2, panggil la aku bila2 ek... eheheh...

nora said...

Salam Dear

Lama x chat ngan korang.. korang sihat ke hehehehheh kim salam kat zue ek

cikliah said...

Komer kena tagged... visit my blog.